Sie sind nicht angemeldet.

Persönliche Box

Neue Benutzer

SchoolsOn(10. Juni 2016, 13:18)

ArickSevern(29. Februar 2016, 11:39)

wilsonsmith(29. Februar 2016, 09:30)

hardi04(10. Februar 2016, 16:05)

urmel(28. Januar 2016, 17:11)

Zur Zeit sind keine Benutzer aktiv.

Chat

Statistik

  • Mitglieder: 481
  • Themen: 14660
  • Beiträge: 14823 (ø 3,21/Tag)
  • Wir begrüßen unser neuestes Mitglied: SchoolsOn

Lieber Besucher, herzlich willkommen bei: Schul-Forum. Falls dies Ihr erster Besuch auf dieser Seite ist, lesen Sie sich bitte die Hilfe durch. Dort wird Ihnen die Bedienung dieser Seite näher erläutert. Darüber hinaus sollten Sie sich registrieren, um alle Funktionen dieser Seite nutzen zu können. Benutzen Sie das Registrierungsformular, um sich zu registrieren oder informieren Sie sich ausführlich über den Registrierungsvorgang. Falls Sie sich bereits zu einem früheren Zeitpunkt registriert haben, können Sie sich hier anmelden.

Baumann

Administrator

  • »Baumann« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 13 930

Danksagungen: 433

  • Nachricht senden

1

Donnerstag, 26. Mai 2011, 15:04

International Research Congress on Monte Verità - International and National Standardization and Differentiation of Education Systems from a Historical Perspective

28.08.2011 - 02.09.2011, Ascona: The general thesis of this conference is that the national and international standardizations, the resistances to it, and the development of regional particularities are mutually dependent. During the conference projects, protagonists, and effects of the standardization processes within the education systems throughout the 19th and 20th centuries shall be examined and discussed. International and national processes of standardization and comparisons of them are in the main focus: Not only the success or failure of standardization but also how national standardization processes depend on international standardization processes – and vice versa – are of interest. The congress is subdivided into the following four subject matters: international Institutions, processes and perspectives of standardization for education and educational systems, forms and processes concerning national standardization of education systems, international stimuli in national contexts and national stimuli in international contexts.