Sie sind nicht angemeldet.

Persönliche Box

Neue Benutzer

SchoolsOn(10. Juni 2016, 13:18)

ArickSevern(29. Februar 2016, 11:39)

wilsonsmith(29. Februar 2016, 09:30)

hardi04(10. Februar 2016, 16:05)

urmel(28. Januar 2016, 17:11)

Zur Zeit sind keine Benutzer aktiv.

Chat

Statistik

  • Mitglieder: 481
  • Themen: 14651
  • Beiträge: 14814 (ø 3,21/Tag)
  • Wir begrüßen unser neuestes Mitglied: SchoolsOn

Lieber Besucher, herzlich willkommen bei: Schul-Forum. Falls dies Ihr erster Besuch auf dieser Seite ist, lesen Sie sich bitte die Hilfe durch. Dort wird Ihnen die Bedienung dieser Seite näher erläutert. Darüber hinaus sollten Sie sich registrieren, um alle Funktionen dieser Seite nutzen zu können. Benutzen Sie das Registrierungsformular, um sich zu registrieren oder informieren Sie sich ausführlich über den Registrierungsvorgang. Falls Sie sich bereits zu einem früheren Zeitpunkt registriert haben, können Sie sich hier anmelden.

Baumann

Administrator

  • »Baumann« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 13 921

Danksagungen: 433

  • Nachricht senden

1

Donnerstag, 26. Mai 2011, 08:47

Learning through experience: developing international and regional research agenda

23.06.2011 - 24.06.2011, Glasgow: This event is the first in a series of International Symposium organised by the CRLL on global themes of lifelong learning. It will provide a focus for recognition of prior learning (RPL) researchers, practitioner and policy-makers interested in the theme of informal and flexible learning. The challenges of developing research relevant to both regional and international contexts and concerns will be addressed, with particular reference to the fields of RPL. The event will be organised in collaboration with the Prior Learning International Research Centre (PLIRC), Open Learning Division at Thomson Rivers University Canada. Key questions for symposium delegates to address include the current focus of RPL research in different countries, and the experiences from this in terms of the use and impact of RPL, the opportunities of support by RPL for national agendas of lifelong learning, widening participation, social inclusion and workforce development, as well as pedagogical and curriculum development and the gaps in our understanding of RPL, as well as in the broader evidence base, which could form the basis of regional and international research agendas. More information about the procedure of the event on the announced page.